De Openbaringen van Jacobus

De Bijbel in 9x9 sonnetten
Jacobus

 14,90

Het woord Gods in poëtische straattaal

Jacobus vond de tale Kanaäns niet langer leesbaar. Zijn roeping werd het Oude en Nieuwe Testament te vertalen in begrijpelijke taal, zodat iedereen kennis kon nemen van de Bijbelse boodschap. In 81 sonnetten dicht ‘Jacobus’ met veel vaart en groot plezier over de wereldgeschiedenis, van de schepping tot aan het einde der tijden. ‘Jacobus’ is een taalvirtuoos met een toegankelijke en geheel eigen kijk op de bijbel.

Jacobus is evangelist en leeft van de wind. Hij gunt ieder een behouden hemelvaart.

Verschijningsvorm:
Paperback
Taal:
Nederlands
Uitgeverij:
Noordboek
Aantal pagina's:
96
Druk:
1
Uitgiftedatum:
23-10-2020
Gewicht:
197 gram
Afmeting:
231x152x12 mm
ISBN:
9789056156596

Gerelateerde boeken

  • IJzer

    Pieter de Groot
    2019-04-03
     39,90

    IJzer

    IJzer wordt al minstens drieduizend jaar door de mens bewerkt. In de twintigste eeuw is het klassieke handwerk steeds meer vervangen door industriële productie. In dit boek worden 21 bedrijven geportretteerd waar ijzer nog klassiek wordt bewerkt, het handwerk nog zichtbaar is en het gereedschap wordt gekoesterd. De fascinatie voor ijzer en vuur vormde de aanleiding voor dit boek.

    Reyer Boxem (Hollandse Hoogte) fotografeerde de smederijen, gieterijen, slijperijen én de vakmensen. Journalist Pieter de Groot interviewde de smeden over de liefde voor hun vak.

    IJZER is een hommage aan het ambacht, de mensen en het materiaal.

     39,90
  • Hendrik Werkman

    Van voerman tot baalschem
    Doeke Sijens, Han Steenbruggen, Peter Jordens, Pieter de Hart
    2020-09-24
     15,00

    Hendrik Werkman

    Museum Belvédère stelt een coherente reeks kunstwerken van Hendrik Werkman (1882-1945) centraal, één van de belangrijkste modernisten uit Noord-Nederland. Een belangrijk onderdeel van de presentatie zijn de vroege druksels Schoorstenen, Compositie met letter a, Compositie met gewichten en Compositie, een volledige reeks uitgaven The Next Call en één van Werkmans belangrijkste schilderijen Voerman uit 1923.

    Met de tentoonstelling en de uitgave Hendrik Werkman – van Voerman tot Baalschem wil Museum Belvédère de aandacht vestigen op een bijzondere Werkman-collectie, maar ook op de betekenis die gepassioneerd particulier collectioneren kan hebben voor musea. Tevens vormt ze een eerbetoon aan de kunstenaar die zijn persoonlijke vrijheid vond in zijn werk en uiteindelijk vlak voor het einde van de Tweede Wereldoorlog bij Bakkeveen werd gefusilleerd.

     15,00
  • Jochem Hamstra

    Een fragment van leven
    Susan van den Berg
    2022-10-19
     27,50

    Jochem Hamstra

    De schilderkunst van Jochem Hamstra (1962, Heerenveen) beweegt zich tussen figuratie en abstractie, maar is altijd gestoeld op de visuele waarneming. Hij schildert het liefst op de achterkant van linnen, omdat het materiaal zo de meeste weerstand biedt. Die weerbarstigheid is ook te vinden in zijn soms stugge vormentaal, terwijl de schilderijen vaak een melancholieke sfeer ademen. Dankzij een sterke persoonlijke stijl en een geraffineerd gevoel voor kleur is zijn werk altijd verrassend en toch herkenbaar. Zo heeft hij een coherent en kwalitatief hoogstaand oeuvre opgebouwd, dat nog nooit in de volle breedte is getoond. Reden genoeg voor Museum Belvédère om zijn eerste museale solotentoonstelling te organiseren, met bijbehorende publicatie.

     27,50
  • Kunst & kwaliteit

    Voorbij het einde van de schilderskunst
    Paul van der Grijp
    2022-02-24
     19,90

    Kunst & kwaliteit

    De huidige kunstmarkt wordt gedomineerd door een esthetiek-van-de-provocatie. Dit gebeurt in navolging van Marcel Duchamps omgekeerde en gesigneerde pisbak: blikjes met poep, asbak vol peuken, banaan met plakband, en wat dies meer zij. In de zogenaamde ‘contemporaine kunst’ worden alle maatstaven voor goede kunst hooghartig verworpen.

    Dit meeslepende en goed gedocumenteerde boek laat zien dat er wel degelijk criteria zijn om goede kunst te kunnen herkennen. Een viertal criteria, geworteld in zowel de westerse als de Aziatische ideeëngeschiedenis, komen hier aan het licht. Aan de hand van deze maatstaven laat Paul van der Grijp zien hoe je allerlei kunstuitingen kunt beoordelen en wijst hij ons de weg in het rijke landschap van de recente schilderkunst in Europa, Amerika en Azië.

    Paul van der Grijp is onderzoeker aan het interdisciplinaire Centrum voor Oost-Azië Studies in Lyon. Hij studeerde filosofie en antropologie in Nijmegen en Parijs, was KNAW-onderzoeker en werkte als hoogleraar aan verschillende buitenlandse universiteiten. Hij publiceerde eerder Passion and Profit, Art and Exoticism en was co-redacteur van An Anthropology of Contemporary Art.

     19,90