Psychedelica
€ 24,90
In de jaren zestig begon een aantal bands met het maken van ‘onaardse muziek’. Deze muziek creëerde een opening in de menselijke psyche, al dan niet geholpen door diepgravende teksten, geluidseffecten en LSD. Wat hield die psychedelica eigenlijk in? In Psychedelica komen minder bekende en vooral miskende bands uit de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Nederland aan de orde.
Over bekende Amerikaanse hippiebands als Jefferson Airplane, Grateful Dead en Country Joe and the Fish is al veel geschreven. Maar Pearls Before Swine en ten onrechte vergeten bands als Beacon Street Union, Clear Light, The Fallen Angels en Ill Wind krijgen hier de aandacht die ze verdienen. Bij Britse psychedelica denk je gelijk aan The Beatles, Pink Floyd en Soft Machine. Maar ken je ook Rainbow Ffolly, Galliard, en July? En ook Nederland en Vlaanderen hadden een eigen psychedelische scene, met bands als Dragonfly, Group 1850 en The Zipps.
In het slothoofdstuk blijkt dat de psychedelische muziek nog steeds springlevend is.
Peter Sijnke en Marcel Koopman schreven eerder een standaardwerk over het befaamde Holland Pop Festival in Kralingen.
Gerelateerde boeken
-
-
Radar Love 50 jaar
€ 34,95Vierde druk!
“Het verhaal van Radar love laat zich vol overgave vangen in dit uitmuntende standaardwerk”. OOR
“Schitterend gedetailleerd eerbetoon aan Nederlands grootste rockklassieker”. Lust for Life
“Radar Love is een wereldhit en dat is dit boek ook”. Johan Derksen
“Dit boek wil ik op mijn koffietafel hebben” Patty Brard
“Dit boek is een museum op zich. Het behoort nu al tot de Grote Canon der Haagse Literatuur” Sjaak Bral
“Ik las de 248 pagina’s over Radar Love in één ruk uit” Leon Verdonschot
‘Radar Love 50 jaar’ is een biografie over de ultimate drivin’ song in woord, beeld en geluid. In zijn soort uniek voor Nederland, misschien zelfs een wereldprimeur. De levensloop van de Kooymans/Hay compositie in 248 pagina’s toont een indrukwekkende tijdreis. Een gedetailleerde reconstructie van de geboorte van deze Golden Earring klassieker.
Een beeldverslag van 50 jaar gebruik in commercials, films, televisieseries en meer dan achthonderd coverversies tot en met het creatieve misbruik in de branding van allerlei consumentenproducten. Een musthave voor iedere muziekliefhebber en Earring fan.
-
-





