Echt contact

Hoe zorg je ervoor dat het klikt?

 19,90

Het échte, fysieke gesprek tussen mensen steekt nog altijd met kop en schouders uit boven alle technische en digitale hulpmiddelen om contact te maken. Het is het meest op maat gesneden en het meest effectief zolang het geen eenrichtingsverkeer is. Maar hoe voer je nu precies een goed gesprek? Hoe zorg je ervoor dat het met iemand klikt?
In dit boek biedt Bert den Boer praktische handvatten om op een positieve manier invloed uit te oefenen op de omgang met anderen. Een toegankelijk boek met veel herkenbare en grappige voorbeelden uit het leven thuis, op het werk, langs de lijn, in de slaapkamer, op school, bij het tuinhek, in de kroeg en overal waar mensen elkaar ontmoeten. Een praktisch boek voor iedereen die aan de slag wil met communicatie en coaching.

Afmeting:
215x142x20 mm
Gewicht:
283 gram
ISBN:
9789056159634
Druk:
1
Aantal pagina's:
192
Uitgeverij:
Uitgeverij Noordboek
Taal:
Nederlands
Verschijningsvorm:
Paperback
Uitgiftedatum:
08-08-2022
Bekijk meer informatie over de auteur(s) van deze titel:

Gerelateerde boeken

  • Zuivelfabrieken in Friesland

    Marijn Molema, Peter Karstkarel
     39,90

    Zuivelfabrieken in Friesland

    In Friesland zijn sinds het einde van de negentiende eeuw meer dan 160 zuivelfabrieken gebouwd. Ruim een derde van de dorpen en steden had zo’n fabriek. Net als de kerk werd de zuivelfabriek een sociaal referentiepunt, een plek die de mensen in en rondom dorp of stad verenigde in een gemeenschappelijke activiteit, namelijk het maken van boter en kaas.

    Van al die oude zuivelfabrieken zijn nog slechts enkele in bedrijf, en meer dan honderd zijn er – soms gedeeltelijk – afgebroken. Zuivelfabrieken in Friesland geeft voor het eerst een compleet en rijk geïllustreerd overzicht van deze fabrieken en hun geschiedenis.

    In Zuivelfabrieken in Friesland plaatst historicus Marijn Molema de komst en ontwikkeling van de Friese zuivelfabrieken in een bredere, maatschappelijke context. Architectuurkenner Peter Karstkarel behandelt in het tweede deel de zuivelfabrieken alfabetisch per plaats. Hij gaat daarbij in op ontstaan, geschiedenis en architectonische kenmerken van zowel de fabriek als de directeurswoning.

    De basis voor dit standaardwerk is de collectie van Robert Visser, die al zo’n dertig jaar alles verzamelt wat ook maar enigszins te maken heeft met zuivelfabrieken en industriële processen die daarin plaatsvonden. Een unieke collectie die in dit boek is vastgelegd.

     39,90
  • Jij ook altijd!

    Communicatie in de relatie. 11 dialogen
    Bert den Boer
     17,90
  • Blijf dicht bij jezelf

    En hoe doe je dat dan?
    Bert den Boer
     17,90

    Blijf dicht bij jezelf

    Socrates verklaarde dat het niet-onderzochte leven het leven niet waard was. Hij vatte het samen met: ‘Ken uzelve’. Zelfinzicht is een hulpmiddel bij onvermijdelijke keuzes die op je pad komen. Of het nu gaat om keuzes in je werk, relatie, omgang met familie, een plek om fijn te wonen of om je mentale en fysieke gezondheid. Wat vind je belangrijk in je leven en werk? ‘Zelfness’ kan een wezenlijke bijdrage leveren aan de kwaliteit van jouw leven. In dit boek word je uitgenodigd op zoek te gaan naar wie je bent en daagt de auteur de lezer uit tot zelfreflectie. Op een overzichtelijk manier wordt achtergrondinformatie gegeven. Daarnaast bieden de persoonlijke verhalen, de vele oefeningen en toepasselijke columns handvatten om aan zelfonderzoek te doen.

    Bert den Boer is senior adviseur, trainer en coach. Hij is sinds 1990 actief op het gebied van organisatieontwikkeling en individuele professionele ontwikkeling. Zijn motto: ‘Het is goed als het net even anders gaat’.

     17,90
  • Het Cashkompas

    Dé vier financiële vuistregels voor wie slimmer wil ondernemen   
    Brecht Verduyn
     49,90

    Het Cashkompas

    Dé vier fianciële vuistregels voor wie slimmer wil ondernemen

    Brecht Verduyn, freelance CFO en graficus met meer dan twintig jaar ervaring bij grote bedrijven en start-ups, brengt in dit boek alle items op het vlak van
    financiële bedrijfsvoering in een samenhangend geheel samen: Het Cashkompas. Er telt immers maar een begrip: ‘Cash’. Want Cash liegt niet, nooit!

    Hij bouwt Het Cashkompas op rond vier vragen:

    Vermogen: hoeveel geld hebben we nog over of nodig?
    Geldstroom: waarom groeit ons geld aan of neemt het af?
    Rendement: hoeveel geld brengt onze activiteit op?
    Productiviteit: hoe kunnen we met minder cash-out, meer cash-in genereren?

    De meer dan vijftig ondersteunende infografieken maken de lezer echt financieel wijzer.

    ‘Ondernemingen hebben voldoende kompas in hun strategie en visie, in hun producten en markten, in hun sales en marketing, in hun productie en processen… maar in financiën en boekhouding zijn ze al te vaak het noorden kwijt…. In het boek wordt haarscherp beschreven en geïllustreerd hoe een ondernemer, groot of klein, dat noorden kan vinden in de complexe wereld van financieel management. Met Het Cashkompas wordt iedere ondernemer beter, want beelden en grafieken zeggen zoveel meer dan cijfers en woorden.’
    Hans Maertens, Gedelegeerd Bestuurder Voka-Vlaams netwerk van ondernemingen

     49,90