In het spoor van de camino
€ 19,90
Er ontstaan in ons land opmerkelijk veel nieuwe wandel- en ook wel fietsroutes met het label ‘pelgrimspad’. Het Hilligenpad, het Jabikspaad, de Walk of Wisdom, camini’s in Zuid-Limburg… Die nieuwe pelgrimspaden beperken zich niet tot ons land, ze zijn een Europees fenomeen.
In tien korte hoofdstukjes verkent Paul Post het pelgrimspad. Wanneer komen zulke nieuwe paden op en in welke context? Wat is de rol van de camino naar Santiago de Compostela? Hoe ‘religieus’ zijn die paden? Wie zijn de makers? En wat is het profiel van die routes, wat beweegt (letterlijk) die moderne pelgrims?
In het spoor van de camino geeft een overzicht van de nieuwe Nederlandse pelgrimspaden.
Gerelateerde boeken
-
De scharrelaar 2022/2
Een nieuwe herfst, een nieuwe Scharrelaar! De herfst-editie van De scharrelaar staat weer boordevol met gedichten, verhalen en beschouwingen over vogels in binnen- en buitenland.
In de herfsteditie van De Scharrelaar staan onder meer bijdragen van Rob Buiter, Menno Hartman, Geert van Istendael en Marja Vuijsje. De illustraties, als altijd in zwart-wit, zijn van beeldend kunstenaar en vogeltekenaar Erik van Ommen, bekend van onder andere Alle vogels van Koos van Zomeren.
-
-
De scharrelaar 2020/2
Herfst, een nieuwe Scharrelaar! De herfsteditie van De scharrelaar staat weer boordevol met gedichten, verhalen en beschouwingen over vogels in binnen- en buitenland.
De scharrelaar is een tijdschrift voor alle vogelaars met liefde voor lezen en alle lezers met liefde voor vogels. Kortom, een literair tijdschrift voor vogelliefhebbers. In deze herfsteditie van De scharrelaar, het vierde nummer alweer, staan onder meer bijdragen van Kees Camphuysen, Threes Anna, Piet J. van den Hout, Rob Bijlsma en Nienke Beintema. Een greep uit de onderwerpen: broedende draaihalzen, invasieve fotografen, zeearenden, wilde eenden én (jawel, dat zijn ook vogels) kippen. De illustraties, als altijd in zwartwit, zijn van Francine Kooij.
Roots
Recensie‘Een superleuk en interessant literair magazine voor de vogelaar.’