Jij ook altijd!

Communicatie in de relatie. 11 dialogen

 17,90

Dit boek geeft een rake schets van de soms tragische, soms hilarische aspecten van menselijke communicatie. Het bevat voorbeelden van dialogen uit privé- en werksituaties, columns en concrete adviezen over hoe je lastige gesprekken kunt ombuigen in de goede richting van een écht gesprek.
Jij ook altijd! bezorgt je in kort bestek een groot aantal tips en is nog onderhoudend ook. Een aanrader ter voorbereiding van moeilijke gesprekken met je familie, je leidinggevende, huisarts, buren of echtscheidingsadvocaat.

Afmeting:
217x142x14 mm
Gewicht:
184 gram
ISBN:
9789056159641
Druk:
1
Aantal pagina's:
128
Uitgeverij:
Uitgeverij Noordboek
Taal:
Nederlands
Verschijningsvorm:
Paperback
Uitgiftedatum:
08-08-2022
Bekijk meer informatie over de auteur(s) van deze titel:

Gerelateerde boeken

  • Zuivelfabrieken in Friesland

    Marijn Molema, Peter Karstkarel
     39,90

    Zuivelfabrieken in Friesland

    In Friesland zijn sinds het einde van de negentiende eeuw meer dan 160 zuivelfabrieken gebouwd. Ruim een derde van de dorpen en steden had zo’n fabriek. Net als de kerk werd de zuivelfabriek een sociaal referentiepunt, een plek die de mensen in en rondom dorp of stad verenigde in een gemeenschappelijke activiteit, namelijk het maken van boter en kaas.

    Van al die oude zuivelfabrieken zijn nog slechts enkele in bedrijf, en meer dan honderd zijn er – soms gedeeltelijk – afgebroken. Zuivelfabrieken in Friesland geeft voor het eerst een compleet en rijk geïllustreerd overzicht van deze fabrieken en hun geschiedenis.

    In Zuivelfabrieken in Friesland plaatst historicus Marijn Molema de komst en ontwikkeling van de Friese zuivelfabrieken in een bredere, maatschappelijke context. Architectuurkenner Peter Karstkarel behandelt in het tweede deel de zuivelfabrieken alfabetisch per plaats. Hij gaat daarbij in op ontstaan, geschiedenis en architectonische kenmerken van zowel de fabriek als de directeurswoning.

    De basis voor dit standaardwerk is de collectie van Robert Visser, die al zo’n dertig jaar alles verzamelt wat ook maar enigszins te maken heeft met zuivelfabrieken en industriële processen die daarin plaatsvonden. Een unieke collectie die in dit boek is vastgelegd.

     39,90
  • Strengthen entrepreneurial capacity

    Using Critical Friend Method as factor of success
    Alexander Grit, Natalie Gumbs
     20,00

    Strengthen entrepreneurial capacity

    The professorship Entrepreneurship in Transition has developed a philosophy to strengthen the entrepreneurial capacity of individuals, companies and regions. The philosophy assumes that successful entrepreneurship is both a personal and a collective assignment exploring possibilities. The Critical Friend Method is a working method that takes shape in multi-level and multi-disciplinary settings and can be applied to innovation, connection and entrepreneurship issues.
    People are challenged to take self-direction, think critically, and take the next step.
    Companies with innovation challenges can successfully use the Critical Friend Method to share knowledge bypassing potential hierarchical constraints.
    Regions in the world are facing challenging transitions. Such as from linear to circular creation processes. This method contributes to the current transitions in society by promoting knowledge sharing, stories and exchange.
    Strengthen entrepreneurial capacity Strengthen entrepreneurial capacity is a handbook that provides all the tools to support this process and offers instructions that have been tested in practice for students, entrepreneurs, teachers and workplaces.

    The professorship Entrepreneurship in Transition is a collaboration between Hanze University of Applied Sciences Groningen and Alfa-college.

     20,00
  • Het Cashkompas

    Dé vier financiële vuistregels voor wie slimmer wil ondernemen   
    Brecht Verduyn
     49,90

    Het Cashkompas

    Dé vier fianciële vuistregels voor wie slimmer wil ondernemen

    Brecht Verduyn, freelance CFO en graficus met meer dan twintig jaar ervaring bij grote bedrijven en start-ups, brengt in dit boek alle items op het vlak van
    financiële bedrijfsvoering in een samenhangend geheel samen: Het Cashkompas. Er telt immers maar een begrip: ‘Cash’. Want Cash liegt niet, nooit!

    Hij bouwt Het Cashkompas op rond vier vragen:

    Vermogen: hoeveel geld hebben we nog over of nodig?
    Geldstroom: waarom groeit ons geld aan of neemt het af?
    Rendement: hoeveel geld brengt onze activiteit op?
    Productiviteit: hoe kunnen we met minder cash-out, meer cash-in genereren?

    De meer dan vijftig ondersteunende infografieken maken de lezer echt financieel wijzer.

    ‘Ondernemingen hebben voldoende kompas in hun strategie en visie, in hun producten en markten, in hun sales en marketing, in hun productie en processen… maar in financiën en boekhouding zijn ze al te vaak het noorden kwijt…. In het boek wordt haarscherp beschreven en geïllustreerd hoe een ondernemer, groot of klein, dat noorden kan vinden in de complexe wereld van financieel management. Met Het Cashkompas wordt iedere ondernemer beter, want beelden en grafieken zeggen zoveel meer dan cijfers en woorden.’
    Hans Maertens, Gedelegeerd Bestuurder Voka-Vlaams netwerk van ondernemingen

     49,90
  • Creatief ondernemerschap in de 18e eeuw

    De opmars van een linnenhandelaar
    Annik Adriaenssens
     35,00