Polderpower
€ 29,90
Bijna vijftig Nederlandse zangeressen uit ruim 65 jaar nederpop vertellen in Polderpower openhartig over hun dromen, ontdekt worden, succes, dat zien te behouden, concessies doen, (over)leven in een mannenwereld en grensoverschrijdend gedrag. Voorzien van de nodige historische context en met medewerking van tal van topfotografen is dit een rijk geïllustreerde ode aan al die sterke vrouwen die koste wat kost het podium beklommen om te zingen en gehoord te worden.
Met medewerking van onder anderen Imca Marina, Bonnie St. Claire, Lenny Kuhr, Anita Meyer, Angela Groothuizen, Mathilde Santing, Frédérique Spigt, Lois Lane, Anita Doth, Trijntje Oosterhuis, Edsilia Rombley, Ellen ten Damme, Hind, Do, Berget Lewis, Roxeanne Hazes, Numidia El Morabet en Tabitha.
Tim Treffers (1988) is journalist, muzikant en nederpopkenner. Als zanger brak hij door in Japan, waar hij op tour ging en voor P-Vine Records drie albums opnam. Voor AVROTROS en NPO Radio 2 maakte hij met Carolien Borgers de podcastserie De Nederpopcast.
Gerelateerde boeken
-
-
Radar Love 50 jaar
Vierde druk!
“Het verhaal van Radar love laat zich vol overgave vangen in dit uitmuntende standaardwerk”. OOR
“Schitterend gedetailleerd eerbetoon aan Nederlands grootste rockklassieker”. Lust for Life
“Radar Love is een wereldhit en dat is dit boek ook”. Johan Derksen
“Dit boek wil ik op mijn koffietafel hebben” Patty Brard
“Dit boek is een museum op zich. Het behoort nu al tot de Grote Canon der Haagse Literatuur” Sjaak Bral
“Ik las de 248 pagina’s over Radar Love in één ruk uit” Leon Verdonschot
‘Radar Love 50 jaar’ is een biografie over de ultimate drivin’ song in woord, beeld en geluid. In zijn soort uniek voor Nederland, misschien zelfs een wereldprimeur. De levensloop van de Kooymans/Hay compositie in 248 pagina’s toont een indrukwekkende tijdreis. Een gedetailleerde reconstructie van de geboorte van deze Golden Earring klassieker.
Een beeldverslag van 50 jaar gebruik in commercials, films, televisieseries en meer dan achthonderd coverversies tot en met het creatieve misbruik in de branding van allerlei consumentenproducten. Een musthave voor iedere muziekliefhebber en Earring fan.
-
-