MKB

De ondernemingen en de ondernemers
Enno Masurel

 22,90

Het midden- en kleinbedrijf (MKB) is met meer dan 1,5 miljoen ondernemingen en een aandeel van twee derde in de totale werkgelegenheid in Nederland van groot belang voor onze economie. Enno Masurel biedt met dit boek een actueel en helder beeld van het MKB. Hij zet alle cijfers op een rij en schetst een duidelijk beeld van de MKB-onderneming en de MKB-ondernemers. Daaraan voegt hij belangrijke informatie toe over de levenscyclus van de MKB-onderneming en duurzaam ondernemen door het MKB. De opgedane kennis kan worden toegepast met de Scorekaart voor Duurzaam Ondernemen en aan de hand van vijf praktijkcases.

MKB is een nuttige basisgids voor iedereen die zich met de economie, het bedrijfsleven en in het bijzonder het MKB bezighoudt. Daarnaast is het een pakkende inleiding voor studenten Bedrijfskunde op het hoger beroepsonderwijs en het wetenschappelijk onderwijs.

Enno Masurel (1959) is hoogleraar Duurzaam Ondernemerschap aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij is directeur-oprichter van het Centrum voor Ondernemerschap aan deze universiteit.

Verschijningsvorm:
Paperback
Taal:
Nederlands
Uitgeverij:
Uitgeverij Noordboek
Aantal pagina's:
96
Druk:
1
ISBN:
9789464713626
Gewicht:
290 gram
Afmeting:
225x150x15 mm
Uitgiftedatum:
04-09-2025

Gerelateerde boeken

  • Jij ook altijd!

    Jij ook altijd!

    Communicatie in de relatie. 11 dialogen
    Bert den Boer
     17,90
  • MKB

    De ondernemingen en de ondernemers
    Enno Masurel
     22,90
  • Echt contact

    Echt contact

    Hoe zorg je ervoor dat het klikt?
    Bert den Boer
     19,90
  • Het Cashkompas

    Het Cashkompas

    Dé vier financiële vuistregels voor wie slimmer wil ondernemen   
    Brecht Verduyn
     49,90

    Het Cashkompas

    Dé vier fianciële vuistregels voor wie slimmer wil ondernemen

    Brecht Verduyn, freelance CFO en graficus met meer dan twintig jaar ervaring bij grote bedrijven en start-ups, brengt in dit boek alle items op het vlak van
    financiële bedrijfsvoering in een samenhangend geheel samen: Het Cashkompas. Er telt immers maar een begrip: ‘Cash’. Want Cash liegt niet, nooit!

    Hij bouwt Het Cashkompas op rond vier vragen:

    Vermogen: hoeveel geld hebben we nog over of nodig?
    Geldstroom: waarom groeit ons geld aan of neemt het af?
    Rendement: hoeveel geld brengt onze activiteit op?
    Productiviteit: hoe kunnen we met minder cash-out, meer cash-in genereren?

    De meer dan vijftig ondersteunende infografieken maken de lezer echt financieel wijzer.

    ‘Ondernemingen hebben voldoende kompas in hun strategie en visie, in hun producten en markten, in hun sales en marketing, in hun productie en processen… maar in financiën en boekhouding zijn ze al te vaak het noorden kwijt…. In het boek wordt haarscherp beschreven en geïllustreerd hoe een ondernemer, groot of klein, dat noorden kan vinden in de complexe wereld van financieel management. Met Het Cashkompas wordt iedere ondernemer beter, want beelden en grafieken zeggen zoveel meer dan cijfers en woorden.’
    Hans Maertens, Gedelegeerd Bestuurder Voka-Vlaams netwerk van ondernemingen

     49,90