De vrouw die zweeg
€ 19,90
De vrouw die zweeg vertelt het verhaal van een samenleving die steeds dwingender en smaller wordt. Een continue stroom van nieuwtjes, meningen en oordelen eist onze aandacht op, waardoor we vaak de rust niet hebben voor iets simpels als natuurbeleving. Dit leidt tot the extinction of experience. Een reeks ervaringen, die tot voor kort als vanzelfsprekend bij ons leven hoorde, dreigt uit te sterven. De taal begint zich tegen ons te keren en we verliezen de natuur, onze omgeving en grote delen van onszelf uit het oog.
In dit aangrijpende verhaal proberen twee mensen het tij te keren. Het leidt tot een ontdekkingstocht, waarbij ze stuiten op emoties en ervaringen waarvan ze het bestaan al bijna waren vergeten met vaak hilarische momenten. Thomas van Slobbe schreef meerdere boeken over natuur en filosofie.
‘Dit boek is een wake-up call voor iedereen die weer écht aanwezig wil zijn in het leven, in de natuur en onder vrienden.’ – ChatGPT/OpenAI
Gerelateerde boeken
-
De scharrelaar – 2019/2
Herfst, een nieuwe Scharrelaar! De herfsteditie van De scharrelaar staat weer boordevol met gedichten, verhalen en beschouwingen over vogels in binnen- en buitenland.
De scharrelaar is een tijdschrift voor alle vogelaars met liefde voor lezen en alle lezers met liefde voor vogels. Het knetterende en tetterende eerste nummer werd met liefde en jubelzang ontvangen. Wat een goed nieuws daarom, dat het tweede nummer er nu is! In de herfsteditie van De scharrelaar staan onder meer korte verhalen van Ellen de Bruin en Hedda Martens, een stuk van Marja Vuijsje over de vogels in het leven van communiste en activiste Rosa Luxemburg, Stefan Brijs over kraanvogels in Spanje, Kester Freriks over ooievaars en, in prachtig zwart-wit, illustraties van kunstenares Roos Holleman.
Managementboek Magazine
Recensie‘Editie 2019/2 is opnieuw een prachtbundel, gevuld met pareltjes van proza en poëzie, van fictie en non-fictie, van grappige, spannende en serieuze bijdragen van verschillende meer of minder bekende Nederlandse auteurs en publicisten.‘ – Marjan Maandag via Managementboek.nl
-
-
-