Echt contact

Hoe zorg je ervoor dat het klikt?

 19,90

Het échte, fysieke gesprek tussen mensen steekt nog altijd met kop en schouders uit boven alle technische en digitale hulpmiddelen om contact te maken. Het is het meest op maat gesneden en het meest effectief zolang het geen eenrichtingsverkeer is. Maar hoe voer je nu precies een goed gesprek? Hoe zorg je ervoor dat het met iemand klikt?
In dit boek biedt Bert den Boer praktische handvatten om op een positieve manier invloed uit te oefenen op de omgang met anderen. Een toegankelijk boek met veel herkenbare en grappige voorbeelden uit het leven thuis, op het werk, langs de lijn, in de slaapkamer, op school, bij het tuinhek, in de kroeg en overal waar mensen elkaar ontmoeten. Een praktisch boek voor iedereen die aan de slag wil met communicatie en coaching.

Afmeting:
215x142x20 mm
Gewicht:
283 gram
ISBN:
9789056159634
Druk:
1
Aantal pagina's:
192
Uitgeverij:
Uitgeverij Noordboek
Taal:
Nederlands
Verschijningsvorm:
Paperback
Uitgiftedatum:
08-08-2022
Bekijk meer informatie over de auteur(s) van deze titel:

Gerelateerde boeken

  • Versterk het ondernemend vermogen

    De kritische vriend methode als succesfactor
    Alexander Grit, Natalie Gumbs
     20,00
  • Het Cashkompas

    Dé vier financiële vuistregels voor wie slimmer wil ondernemen   
    Brecht Verduyn
     49,90

    Het Cashkompas

    Dé vier fianciële vuistregels voor wie slimmer wil ondernemen

    Brecht Verduyn, freelance CFO en graficus met meer dan twintig jaar ervaring bij grote bedrijven en start-ups, brengt in dit boek alle items op het vlak van
    financiële bedrijfsvoering in een samenhangend geheel samen: Het Cashkompas. Er telt immers maar een begrip: ‘Cash’. Want Cash liegt niet, nooit!

    Hij bouwt Het Cashkompas op rond vier vragen:

    Vermogen: hoeveel geld hebben we nog over of nodig?
    Geldstroom: waarom groeit ons geld aan of neemt het af?
    Rendement: hoeveel geld brengt onze activiteit op?
    Productiviteit: hoe kunnen we met minder cash-out, meer cash-in genereren?

    De meer dan vijftig ondersteunende infografieken maken de lezer echt financieel wijzer.

    ‘Ondernemingen hebben voldoende kompas in hun strategie en visie, in hun producten en markten, in hun sales en marketing, in hun productie en processen… maar in financiën en boekhouding zijn ze al te vaak het noorden kwijt…. In het boek wordt haarscherp beschreven en geïllustreerd hoe een ondernemer, groot of klein, dat noorden kan vinden in de complexe wereld van financieel management. Met Het Cashkompas wordt iedere ondernemer beter, want beelden en grafieken zeggen zoveel meer dan cijfers en woorden.’
    Hans Maertens, Gedelegeerd Bestuurder Voka-Vlaams netwerk van ondernemingen

     49,90
  • Wie orde zaait zal chaos oogsten

    Succesvol ondernemen: hoe doe je dat? Er zijn boeken vol methoden en technieken, systemen en procedures die de ondernemer kan toepassen. Maar is een onderneming daar bij gebaat?
    Binnen veel bedrijven heerst de drang tot sturen, tot controle. Regels en procedures lijken soms een doel op zich, zonder dat we nog weten waarom die regels zijn ingesteld. In dit boek nodigt Walter Baets ons uit de wereld vanuit een nieuw perspectief tegemoet te treden. Laat de drang tot sturen en controle los en creëer optimale voorwaarden voor permanent leren, door anderen en door onszelf. Voorkom dat de regels het systeem worden. Gedetailleerde regels zijn niet nodig voor mensen of bedrijven die de opdracht die ze hebben serieus nemen.

    Dit boek is niet alleen een wake-up call, maar ook een reisgids om er je eigen pad mee te creëren, met impact en verantwoordelijkheid. Wie orde zaait zal chaos oogsten bevat inzichten en tools die de focus op zinvol en zinnig ondernemen ondersteunen.

    Prof. Dr. Walter Baets is professor emeritus en past-dean van de Business School van de University of Cape Town, lector Values Based Leadership bij de Hogeschool Rotterdam, en chief learning officer bij Eindhoven Engine.

     29,90
  • Nooitgedagt

    Icoon van de Friese maakindustrie 1865-2003
    Yteke de Jong
     24,90

    Nooitgedagt

    Het Friese stadje IJlst was wereldberoemd in heel Nederland dankzij Nooitgedagt, de fabriek in schaatsen, gereedschap en speelgoed. De opkomst, groei en ondergang van het bedrijf – gesticht en voortgezet door de gelijknamige familie – duurde van 1865 tot 2003. In deze periode waren IJlst en Nooitgedacht onlosmakelijk met elkaar verbonden. De fabriek drukte haar stempel op de stad en veel IJlster gezinnen waren afhankelijk voor hun inkomen van Nooitgedagt. De familie voelde zich verantwoordelijk voor het welbevinden van stad en personeel.

    Dit boek toont het verhaal van dit icoon van de Nederlandse maakindustrie, dat staat voor schaalvergroting en dynamiek binnen succesvolle familiebedrijven uit diezelfde periode. Vijf jaar nadat de familie het bedrijf verkocht werd het opgedoekt door toedoen van meedogenloze Amerikaanse multinationals.

     24,90